Crispy grønkålschips

Opdateret: 20. nov. 2018


Grønkålschips er det bedste alternativ til almindelige kartoffelchips jeg endnu er stødt på. De er perfekt sprøde og salte, og stiller altså trangen når du sidder søndag aften på sofaen og craver alt, der er salt!


Det kræver kun 3 ingredienser at lave chipsene, og passer sådan set sig selv i ovnen, så det er super nemt.


Og ud over at de er lækre, er de altså også sprængfyldt med vitaminer og gode mineraler - gotta love it.


Det skal du bruge:

Grønkål - så meget du har lyst til

Olivenolie

Himalaya- eller sydesalt (Sørg altid for at bruge det "gode" salt med masser af mineraler)

Valgfrit: Lidt tørret chilipulver til at drysse ud over for at gøre dem lidt spicy


Det skal du gøre:

Tænd ovnen på 150 grader over- og undervarme og lad den stå til den er varm.


Vask grønkålen og dup den tør (så meget som muligt i hvert fald) med et rent viskestykke.


Fjern grønkålsbladende fra stokken, og riv dem i mundrette stykker.


Vend grønkålen i olivenolie. De fleste opskrifter anbefaler 2-3 spsk. olie til en buket grønkål. Jeg lever efter devicen "more is more", og bruger altså gerne væsentligt mere!


Fordel kålen i en bradepande - sørg for at de ikke ligger ovenpå hinanden, for at få dem så sprøde som muligt.


Giv chipsene en tur i ovnen i 20-25 min.


Jeg plejer at sætte ovnen på grillfunktion i de sidste par minutter for at få dem ekstra sprøde. Men så går det stærkt, så det kan være at du skal skære et par minutter af tiden.


OBS: Chipsene må (meget!) gerne være brune, men ikke sorte. Det går stærkt, så hold godt øje med dem!


God fornøjelse :)

6 visninger

© 2023 by Name of Site. Proudly created with Wix.com

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now